13 October 2012

Marah memang la marah

Assalamualaikum !

Kalau citer bab-bab marah ni semua orang ada sifat marah. Tipu la kalau cakap korang tak pernah marah dalam hayat idup korang. Mesti ada kan3!. Haa..kan dah ngaku dah. Pompuan ni memang sinonim dengan marah ni kalau dibandingkan dengan orang laki. Pompuan kalau marah mesti emosi habis la. Tak dan nak control dah kalau marah. Termasuklah yana sendiri..huhuhu

Tapi kalau selagi boleh tahan marah memang yana tahan. Ada sekali tu terjadi bila yana tahan marah mesti tangan kita akan terketar-ketar kan sampai boleh nangeh kan. huhuhu. 

Pompuan sebenarnya kalau marah memang dia cakap macam-macam. Semua benda yang tak berkaitan habis dikeluarkan sampai ke lubang cacing dia ungkit. Sebenarnya dia cakap je semua tu tapi tak bermaksud pun sebenanya kan!. 

sweet kan jadi orang pompuan ni

Pernah sekali yana marah adik yana sendiri. Adik yana tu dah la kuat merajuk. Tak buat apa yang dia suruh mula la hangin lepas tu merajuk sampai ke Afrika jauhnya...hahaha. Tapi bila yana marah dia kan rasa macam bersalah sangat-sangat. 2, 3 hari tak nak bercakap dengan yana. Tapi sebenarnya yana tak bermaksud apa-apa pun. Tu la pompuan kadang-kadang emosi je lebih..hahaha. 

So, korang kalau nak marah orang ni jangan main lepas je cakap. Fikir dua tiga kali dulu sebelum korang marah. Tarik nafas banyak-banyak sambil mengucap. Kalau tak boleh gak pergi ambil air sembahyang. InsyaAllah korang tak jadi nak marah. 

Terima kasih sudi baca. Like kalau suka

2 suka ayam goreng:

Remy hazza said...

ada kebenaran....
remy selalu perasan...pompuan kalau angin...semua keluar...tak fikir dulu apa yg dituturnya.....

Megat Emy said...

hahaha.. btul2 tu.. pompuan klo marah.. ppppeerrhhh!!! abs la..

>
 
copyright by > Cikelyana