08 January 2014

D.I.Y Photobooth

Assalamualaikum !

Semua kita nak update pasal citer kawen jer . hakhak . sila muntah dengan banyak erk . ngeee. Untuk photobooth yana DIY sendiri je. Search dengan en google bebanyak lepas tu decorate sendiri. Untuk background yana guna kertas crepe. Semuanya yana recycle je balik mana-mana kertas yang yana guna dulu. Kertas crepe tu yana potong secara memanjang dan stapler kan ikut warna. 

gambaran keseluruhan untuk photobooth

Papan yang photobooth punya tulisan tu kita beli dekat MR DIY dekat temerloh. Tak ingat dah berapa tapi bawah sepuluh la. Clip yang comel tu pun dekat kedai tu gak. Ada 6 pieces dalam 90 posen kot. Dah ingat-ingat lupa dah. Kerusi kita pakai yang sedia ada kat umah sekali dengan meja. 

Untuk props pulak yana guna kertas kadbod yang keras warna hitam. Props tu yana print je dari en. google jugak. Pastu yana gunting dan tampal atas kadbod supaya jadi keras. Stick yana beli dekat Happy Home. Yana guna gam lilin untuk lekat stick kat belakang props. 

my kepompom girl dengan props 

 decorate sendiri lagi puas hati

Hope dapat membantu bride to be untuk DIY photobooth sendiri. Kalau tempah yana rasa mahal kot. Korang DIY boleh jimat sikit duit untuk bajet kahwin ni. 

Terima kasih sudi baca. Like kalau suka

0 suka ayam goreng:

>
 
copyright by > Cikelyana