13 October 2011

Tutorial | Underline Hover |



CONTOH 

Tengok yana punya underline..macam bergerak kan. Bila cursor menyentuh underline, korang punya underline akan bertukar contoh kalau buat garisan dotted akan keluar garisan dotted selepas cursor sentuh. Yana punya underline yana tak buat garisan so tak nampak lah cuma ada pergerakan sikit. 


1) Tekan CTRL + F dan cari kod ini
u {
2) Cuba tengok kod di bawahnya lebih kurang macam ni
u {
text-decoration:underline;
border-bottom: 2px solid #FAAFBE;
padding: 0px;
}
3) Copy kod di bawah ini dan paste di bawah kod yang korang cari tadi 
u:hover {
text-decoration:none;
border-bottom: 2px solid #FFFFFF;
padding: 0.1px;
}
kod biru korang boleh tukar kepada size underline yang korang nak
kod hijau boleh tukar kepada dotted
kod merah ada warna bagi underline boleh tengok >sini<



Terima kasih sudi baca. Like kalau suka

2 suka ayam goreng:

Balqis Huda said...

tak de contoh ke? lagipun kenapa pakai u bukan a?

El Yana said...

yana guna template denim..ni utk underline buka a: hover

>
 
copyright by > Cikelyana