25 July 2011

Kad Ucapan Hari Jadi

hye hye
..:: assalamualaikum ::..


masih lagi dalam segmen art kita
yuhuuu..kita nak ajar awak buat kad ucapan sendiri
alah, semua orang pun reti la buat kad ucapan

tapi tak pe nak bagitau jugak
tak kisah la orang nak cakap apa
buruk ke? hodoh ke?
ada aku kesah?

ok jom tengok alat dan bahan yang diperlukan
oil pastel
kertas lukisan
pembaris

cara penghasilan dia ikut step ni
Lipat dan potong kertas lukisan untuk dijadikan sebagai kad.
Potong kecik sudah nanti tak larat nak warna


Warnakan kad tadi dengan oil pastel pada lapisan pertama
dengan warna yang pelbagai dan INGAT jangan gunakan warna hitam lagi



Dah siap colour semua dan bila tak nampak putih dah baru 
boleh tindan colour tadi dengan warna hitam. Tindan semua dan jangan bagi nampak warna yang ada kat dalam


Dah siap boleh guris rupa yang korang nak dengan menggunakan pembaris


Hasil dia macam ini la..ok tau xcantek pun saya buat sebab masa ini saya sangat
malas..hahaha


Ok sempena yana buat kad hari jadi ni 
yana nak ucapkan selamat hari raya..eh2 puasa belum mula
lagi dah nak raya..haha..

ok selamat hari jadi buat member yana, Ija yang telah menyambut hari jadinya 
semalam iaitu 24 Julai


semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki dan dengar kata hari ini nak
ajak makan pizza..rezeki2..kiki



Terima kasih sudi baca. Like kalau suka

3 suka ayam goreng:

>
 
copyright by > Cikelyana