18 March 2012

Lepasan SPM nak jadi GURU

Salam semua. Yes! Ini berita baik buat semua lepasan SPM yang berumur 18-20 tahun anda layak untuk memohon Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan Rendah ambilan Jun 2012. Program ini sama dengan program yang yana belajar dulu dan korang akan diserap menjadi guru setelah tamat pengajian. 

Korang akan memulakan pengajian selama 5 tahun setengah. 3 semester yang pertama adalah kursus persediaan manakala untuk 8 semester seterusnya adalah bagi program ijazah sarjana muda. 


Tarikh permohonan akan dibuka pada 22 Mac 2012 di alamat http//www.moe.gov.my dan akan tamat pada 5 April 2012. Cepat-cepat isi sebab program ni korang akan dapat tajaan biasiswa sepenuhnya tau. Rugi kalau tak memohon. Korang kena apply guna result SPM tau. 

Sebelum tu korang kena beli nombor PIN di BSN dengan bayaran RM6.00 sahaja. Apa-apa maklumat korang boleh tngok dekat laman web kementerian pelajaran untuk mendapatkan info yang lebih jelas. 

Terima kasih sudi baca. Like kalau suka

6 suka ayam goreng:

Nadratul Syazwana said...

Thanks :) Nice info, Nad sudah tanda di kalender Hihi

karen said...

adakah aku layak jdi cikgu , hahahaha tak pernh terfikir !!!!

pemalu lerrrr .. x mau ! x mauuu .. hahahaha

El Yana said...

@Nadratul Syazwana ur welcome..komited sungguh ek

El Yana said...

@karen layak ke tak itu lain citer...apply je dulu

aliya atina said...

kenapa leh angkat ijazah terus kak?

El Yana said...

@aliya atina program ni mmg program ijazah utk lepasan spm..sbb tu dia amik masa 5 thn setengah..setahun setengah untuk kursus persediaan mcm matrik la..pastu br wat ijazah selama 4 thn

>
 
copyright by > Cikelyana