14 January 2012

Tutorial | Hilangkan Kotak Sidebar |


Sebenarnya yana tak tahu nak letak tajuk so ikut suka hati je. Masalah ini selalu terjadi kepada blogger yang memisahkan sidebar-wrapper dan main-wrapper atau lebih senang untuk pengguna sidebar yang terpisah. Contoh boleh tengok sidebar ni yang ada kotak-kotak kosong. 


Bila korang tengok blog korang, so macam tak comel ler gitu. Kalau boleh hilangkan kotak ini lagu cantek la. Biasanya kotak ini korang letak kod tanpa tajuk kan3. 

1) First pergi dekat Dashboard > Design. Cuba tengok kotak sidebar yang ada tajuk HTML/Javascript. Alihkan kotak HTML/Javascript tadi di bawah Blog Posts


2) Alihkan semua kotak HTML/Javascript di bawah Blog Posts. Boleh view gambar kat bawah. 


3) Preview dan Save. 

So, korang punya blog dah tak ada kotak kosong lagi. Nampak lebih cantik kan. Kalau tuto ini tak jadi, korang boleh letakkan kod-kod tadi di bawah mana-mana kod yang ada tajuk. 

Terima kasih sudi baca. Like kalau suka

3 suka ayam goreng:

Anie Roslezah said...

tq ya mgkn sya sja yg x tau cara ni mklumla sgt bru dlm blog tp tuto ni sangat membantu...

El Yana said...

@Anie Roslezah ur welcome

Nur Asma said...

thanks sys..dh jadi..dh lma cri tutorial ni

>
 
copyright by > Cikelyana