30 October 2011

Berkelah di Lata Belatan

Salam semua. wah sedihnya cuti dah habis tapi yana ponteng kelas 2 hari. hahaha. bahagianya kat rumah sampaikan nak update blog pun rasa malas. Maklum je la bila akak ajak berjalan mula la tak ingat kat rumah. cess! siap ponteng kelas lak tu. sepatutnya hari ni dah ada kat kedah tapi malas nak balik awal. Baru puas hati nak bercuti. Lagipun kelas dah tak da dah. Balik awal pun tak da gunanya. ngeeeee.

Hari Jumaat lepas family yana pergi berkelah kat Lata Belatan, Jerteh, Terengganu. yana memang tak pernah pergi lagi so muka macam orang kampung keluar ke bandar la. Selalunya pergi dekat Lata Tembakah je tapi Lata Belatan belum pernah pergi lagi. Pada hal Lata Belatan ni lagi dekat.

selamat datang kepada yang tak pernah datang

Mula-mula pergi hujan bukan main lebat lagi. Siap ngan ribut macam taufan nak melanda masa kat tengah jalan raya. Ayah bawak kereta pun tak nampak. Dah sampai sana alhamdulillah hujan lebat. Tapi dalam 15 minit camtu je la. Pastu hujan berhenti so kami apa lagi terjun la main air. hahaha. Sejuk gila air. Nasib baik tak ramai orang. maybe sebab hujan la kot. 

ni anak sedara kita, Alia dengan baju keselamatan beliau


Air dia yang sesejuk sesangat

Siap mandi je makan. Tu jela keje yana. hehehe. Laparrr la sebab masa bertolak tu tak makan apa-apa pun. So makan macam nak gila. (tengah-tengah menaip akak kita panggil suruh kita alih keta dia kat tengah hujan. pastu sambung tulis entri balik). Akak kita ada buat nasi beriani, keow teow goreng (yana tak makan sebab tak suka), sate ayam, sate sotong, ayam bakar..ahhhh! banyak la makanan akak kita buat. 

Masa untuk makan..banyak kan makanan kitorang bawak

Ayam tengah dibakar oleh akak kita. Kita tau makan je

Abang ipar kita siap pasang khemah takut hujan lagi

Habis entri kat sini sebab diganggu oleh dua orang anak sedara kita yang mengada-ngada..hahaha..Tak senang duduk nak taip entri. stress betul ngan budak hingusan ni. 



~ k baiii ~
Terima kasih sudi baca. Like kalau suka

4 suka ayam goreng:

Hanis Nizam said...

Wah akak , bestnya . Nak ikut , hehe

asiah_najihah said...

wahh..asiah penah join camping pengakap u asiah..bestt....air terjun die cantikk...sejuk juge...

Rara. said...

waaa, nampak cam best ka ayam bakaq tu.

El Yana said...

@Hanis : nanti kita pergi lagi..ngeee

@asiah : mmg sgt cantik

@Rara : aym bakar tu pun tak habis makan

>
 
copyright by > Cikelyana