05 September 2011

Ani...angkat hujan jemuran dah turun


Dialog : Pendekar Bujang Lapok

Aaaaa...baju kita basah lagi. Ini kes naya ni...huhu...tak dengar hujan pun. Syok sangat duk tidur dalam bilik yang macam hotel 5 star sampai kan hujan pun tak dengar. Habis baju kita basah. Eeee...kita tak rajin la nak basuh dua kali baju. 

Sediakan payung sebelum hujan. Mana ada payung yang nak teduhkan baju-baju kita kat ampaian. Ambil payung yang kat kedai makan belum tentu muat. Lain kali beringat yer angkat hujan dulu sebelum jemuran dah turun. 

Tips Jemur Baju Musim Hujan 

1) Jangan basuh baju bila time hujan. Nak jemur mana?
2) Tak payah basuh. Pakai baju sama. Nak ke?..errr 
3) Beli baju baru. Wah! banyak duit, asal hujan je beli baju baru. Kahkahkah
4) Jemur dalam bilik. Satu bilik bau hapak. errr..busuk la bau baju yang dibasuh time hujan
5) Celup softlan ker, downy ker banyak-banyak. Satu botol lagi bagus. hahaha.
6) Buang je baju korang tu. Kang senang citer. Nak susahkan diri wat pe... 

Terima kasih sudi baca. Like kalau suka

4 suka ayam goreng:

Tasha said...

wah2,comel ^^

El Yana said...

thanks tasha

efa nur said...

wahaha..tips no.6 tuu paling best!! ^^

hihi...selamat hari raya :)

asamasin said...

nk lg tips.. :D

>
 
copyright by > Cikelyana