30 August 2011

segmen periuk dan kuali | memasak juadah di pagi raya |

Assalamualaikum..tak jawab dosa..ehehe...
Malam raya kita tak tido..huhu..kita tak ngantok sebab petang tadi kita dah tido macam orang nak mati..sekarang ni kita memang tak tido malam...kita tido siang hari..tak tau nape..asyik membuta di siang hari jer

Malam raya kita tak tido tapi kita tolong akak masak kat rumah dia. Rumah dia tak jauh pun dari umah ayah. Dia ajak kita pergi la. Kita pun boring duk umah sebab adik dah settlekan semua kerja dia kat rumah. Kita hanya goyang kaki saja. Kita bukan pemalas tapi kita kurang rajin. kehkeh.

Rumah akak kita tak da letrik. 2jam gak kita duk lam gelap. Kita tak tau nak wat ape so kita tido je la. Panas-panas pun kita tido..hehe..Kita start masak pukul 3pagi. Kita tolong potong bawang je. Lain-lain semua akak kita buat. Kita masak lauk je sebab akak kita yang sorang lagi masak nasi beriani. Ini first time gak family kita masak nasi beriani. Selalu kita buat nasi dagang..eh silap tempah je. Nak buat bukannya reti.

Tengah-tengah duk buat kerja, baby Qaireen nangis la pulak. Anak sedara kita ni tak suka tidur sorang. Mama dia lak tengah masak. Kita la yang kena jaga dia. Tengok dia tidur dengan bangganya ni. 


Kita kasi dia tidur dengan tenang. kehkeh. Nasib baik dia tidur. Buatnya dia nangis haisshh susah nak buat kerja. Pastu kita potong bawang merah, bawang besar, lada kering, halia, kentang dan lain-lain la. 

Ini belum potong lagi la

Dah siap sampai nangis-nangis potong bawang. Ok nampak berukband sbb lappy kat sebelah

ini akak kita goreng ayam. kita jadi tukang snap gambar. kehkeh

ayam goreng kegemaran kita

tengok! sedapnya

akhirnya dah masak..ayam masak merah

ayam masak kari

dan last sekali ayam masak kurma

Penat masak akak kita nak potong kek coklat sempena anniversary dia yang 2 tahun dah kawin. Eeee kita apa lagi bedal je la. Kek coklat dia harga RM50 dia tempah. Nampak macam sedap sebab kita ngelat sebab kita dah cubit sikit. 



Ok dalam diam rupa baby Qaireen Qalisha dah bangun. Dia pura-pura tidur. TENGOKKK!!!!


Alamak! Akak kita masak keow teow goreng la pulak. Alah kita tak makan. Tak pe la kita makan kek je la..hoooo hoooo hoooyehh!!!...Selamat Hari Raya semua..

~ k baiiii ~

Terima kasih sudi baca. Like kalau suka

0 suka ayam goreng:

>
 
copyright by > Cikelyana